همکاری در فروش

همکاری در فروش
به محض اینکه کسب و کاري رشد می کند،مديران آنها به فكر راه هوشمندانه استخدام تیم های فروش و بازاریابی مي افتند.نياز به فرئوشنده حرفه اي و همکاری در فروش چيزي كه هر حرفه ای براي افزايش فروش و موفقيت بايد با آن دست و پنجه نرم كند.
متأسفانه اکثر فروشندگان آموزش و تجربه كافي را ندارند.با این حال،فروشندگان خبره داستان سرایان متعهدی هستند كه کار آنها این است که با یک فرد ارتباط برقرار کنند، نیازهای او را
درك كرده و از متقاعدسازی برای فروش استفاده کنند كه تمام اين موارد نياز به سخت کوشی
و تعامل زیاد با مشتری دارد.قدرتمندترین راه برای موفقیت در فروش همیشه درک بهتر خریدار و فرآیند تصمیم گیری آنها بوده است. تحقیقات ثابت كرده است که مشتریان به احتمال زیاد کسب و کار خود را به فروشنده ای که محصولات آنها را به خوبي بفروشند،میسپارند.
آيا تا به حال فكر كرده ايد، چرا مردم از شما خرید نمی کنند؟ جواب اين سوال برمي گردد
به پلت فرم شگفت انگیز فروشندگان و چالش هايي كه با آنها روبرو هستند. در این مقاله،با
گفتن درباره چیستی شغل همكاري در فروش و لیستی از مشاغل رایج فروش اين شغل را
بيشتر براي شما روشن مي كنيم.

تعریف ساده از شغل و همکاری در فروش
شغل فروش حرفه ای است که در آن شخصی مسئول فروش محصولات و خدمات است.در شغل فروش،شما مسئول فروش محصولات شركت هاي مختلف هستيد و فروش هاي هفتگی یا ماهانه آنها را مدیریت مي كنيد.
چگونه در همكاري در فروش موفق شويم؟
· روابط با مشتری
مؤثرترین روش همكاري در فروش،اهمیت توسعه روابط اولیه و ايجاد اعتماد با خریداران است. نمایندگان فروش نیاز به ایجاد روابط قوی با مشتریان دارند و بايد از ابزارهای فروش موثر استفاده می کنند.
· داشتن تیم
همکاری در فروش یکی از مهم ترین کارهای تیمی است که اگر به صورت فردی انجام شود موثر نخوهد بود.ذات فروش،همکاری است و روش صحیح فروش یا نحوه رفتار با مشتریان ابزاری برای رسیدن به فروش پر سود است.

· درک نیازهای مشتری
نیازهای مشتری را درك كنيد و براساس آن خدمات و محصولات خود را بفروشيد. مثلا اگر مشتري به دنبال رفع مشکل مالی خود است به آن راهنمایی های لازم را برای اینکه چگونه می تواند نیازهای مالی خود را برطرف کند بفروشيد .براي شروع از عباراتی مانند «من میتوانم به شما بدهم» یا «یک گزینه خوب که میتوانم توصیه کنم» استفاده کنید از این طریق مشتری اعتماد بیشتری به شما می کند و فروش بالايي خواهيد داشت.
· داشتن صداقت
بخش بزرگی از رابطه همکاری در فروش، صداقت است .به اين ترتيب كه از گفتگو با مشتریان نترسید و با صداقت به آنها جواب دهید اگر محدودیتی در رابطه با فروش دارید به صراحت بیان کنید .گفتگوی مداوم با مشتریان از سوءتفاهم هاي احتمالي جلوگیری مي كند و مشتري بيشتر راغب به خريد مي شود.
همیشه یادتون باشه
با دو روز جا زدن از کل مسیرتان جا نزنید!
نگاه طولانیمدت داشته باشید!
فردا بلند شوید و دوباره ادامه دهید.
· ایجاد اقدامات تبلیغاتی از طریق پورتال های بازاریابی
پورتال های بازاریابی بستری برای اقدامات تبلیغاتی براي فروش بيشتر هستند.بنابراين بايد بر روي کمپین های بازاریابی برنامه ریزی کنید تا علاوه بر اينكه متضرر مالي نشويد به فروش بالا دست پيدا كنيد.
· ارائه مشوق ها برای ایجاد انگیزه
ارائه مشوق هايي مانند تخفيف همشه براي مشتريان جذاب است و آنها را وادار به خريد مي كند.
· اولويت تعاملات حضوری
در دنیای فن آوری امروزي، استفاده از ایمیل و تلفن به عنوان ابزارهای ارتباطی پیش فرض آسان هستند.اما اولویت دادن به تعاملات حضوری برايشناسایی مشتریانی که تمایل به خرید دارند،بسيار مهم است. نمایندگان فروش بايد از طریق جلسات حضوری با این افراد ارتباط برقرار کنند.زيرا نتایج رویکرد چهره به چهره چندين برابر موفقیت آمیزتر از مجازی است.
· خبره بودن در مدیریت زمان
وقتی نوبت به مدیریت زمان می رسد، بهترین نمایندگان فروش نيز در اين زمينه ناکارآمد مي شوند. بهترین نمایندگان فروش با مديريت زمان مي توانند فروش را به حداكثر برسانند.البته نرم افزارها و سيستم هايي براي اين امر وجود دارد كه مي توان استفاده كرد.
انواع مشاغل همكاري فروش
· مجری حساب
مدیر حساب معمولاً کل چرخه فروش را مدیریت می کند،برخی از وظایف اصلی آنها شامل تماس سرد، ایجاد سرنخ های جدید فروش، بستن قراردادهای مشتری و ایجاد فروش جدید، تجزیه و تحلیل نیازهای مشتری و توسعه راه حل های نوآورانه برای رفع نیازهای مشتریان است.معمولاً مدیران حساب بايد حداقل مدرک لیسانس در کسب و کار، مدیریت بازرگانی یا صنعتی داشته باشند.
· نماینده فروش
وظيفه اصلي نماینده فروش،فروختن محصولات یا خدمات را به نمایندگی از تولیدکنندگان و عمده فروشان به شرکت ها و سازمان ها است. برخی از وظایف اصلی آنها شامل تماس با مشتریان جدید و فعلی، صحبت با مشتریان و فروش محصولات و خدمات شركت است.در حالی که آموزش رسمی براي نمايندگان فروش مورد نیاز نیست، بسیاری از کارفرمایان ترجیح می دهند افرادي كه داراي مدرک لیسانس در زمینه فروش، تجارت یا سایر رشته های مرتبط هستند را استخدام كنند.
· بازارياب
وظایف اصلي بازارياب نقطه تماس اولیه برای مشتری است. بازارياب ها مسئول پيدا كردن مشتري و تشویق آن به خريد هستند.
در حقيقت بازارياب ها به عنوان مشاور،مشتري را ترغيب به خريد مي كنند و در مورد ويژگي هاي محصول و به درد بخوري آن توضيح مي دهند.اين افراد به حداقل مدرک لیسانس ترجیحاً در زمینه تبلیغات،ارتباطات،تجارت،روابط عمومی یا بازاریابی نیاز دارند.
· مدیر فروش
مدیر فروش يكي از شغل هاي همكاري در فروش است که مسئول نظارت بر تیم مدیران فروش در يك منطقه جغرافیایی است.مديران فروش از طريق برنامه هاي استراتژيك سود حاصل از فروش را به حداکثر مي رسانند.مدیران فروش حداقل بايد دارای مدرک لیسانس در مدیریت بازرگانی،ارتباطات، بازاریابی یا سایر زمینه های تحصیلی مرتبط باشند.برخی از شركتها براي استخدام مديران فروش تجربه کاری را بر مدرك ارحج مي دانند.
نتيجه
در عصر حاضر،اگر هنر همكاري در فروش را ناديده بگيريم،هيچ كسب و كاري نمي تواند نفس بكشد.همه ما با افرادی برخورد کرده ایم که به نظر می رسد استعداد طبيعي در فروش دارند.بسیاری از مهارت های مورد نیاز برای بقا و رشد در دنیای فروش امروزی را می توان ياد گرفت و به كار برد.
دیدگاهتان را بنویسید